fbpx
Doneer direct
2 september 2014

Gewichtsverlies door Parkinson

Gewichtsverlies door Parkinson? 7 tips om aan te sterken

Veranderingen in het lichaamsgewicht worden veroorzaakt door veranderingen in de energiebalans. Uw energie-inname en energieverbruik bepalen namelijk uw energiebalans. Te weinig energie ingenomen of veel meer energie verbruikt? Dan kampt u waarschijnlijk met gewichtsverlies. Wilt u gewichtsverlies voorkomen of beperken, zorg er dan voor dat uw voeding meer energie bevat.

  • Probeer regelmatig te eten. Neem naast de drie hoofdmaaltijden ook drie (zoete en hartige) tussendoortjes.
  • Zoete trek? Kies voor fruit, vruchtensap, een plak ontbijtkoek, rijstwafel, schaaltje yoghurt of een chocolaatje. Liever een hartig tussendoortje? Ga voor gesneden groente zoals worteltjes en stukjes komkommer, blokjes kaas, pinda’s, toastjes met beleg of een kopje soep.
  • Wissel magere en volle producten met elkaar af: volle melk, volle yoghurt, volle kwark, volvette kaas, magere en vettere vleeswaren en vleessoorten.
  • Neem uw nagerecht een half uur na de warme maaltijd.
  • Eet geen soep vlak voor de maaltijd. Soep vermindert de eetlust en bevat weinig energie.
  • Eet zo gevarieerd mogelijk. Vervang vlees door bijvoorbeeld kip, vis, ei of vegetarische producten. Varieer met de bereidingswijze van aardappelen. U kunt ze ook vervangen door rijst, mie of pasta.
  • Brood kunt u afwisselen met krentenbrood, suikerbrood of pap.

Hoe kunt u helpen?

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws via onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in >>.
Doneer nu voor wetenschappelijk onderzoek naar het voorkomen of genezen van parkinson.

Deel dit artikel